tirsdag 18. desember 2012

Tilbake til begynnelsen / Back to the beginning

Ja, da nærmer det seg virkelig jul med stormskritt. Det er tid for å roe ned og nyte dagene sammen med familien. Naturfotografering blir det nok litt mindre av når julefreden senker seg. Kanskje det er like greit. En liten pause kan gjøre underverker for kreativiteten, inspirasjonen og utholdenheten som en er avhengig av for å skape severdige bilder.



De senere årene er det rovfuglene som virkelig har fanget min interesse og min tid. Men det var ikke der det startet. Nei, det er friluftslivet og veidemannslivet som har preget min tilværelse siden barndommen. Foreldre og besteforeldre har selvfølgelig hatt sin påvirkning på meg, og det er jeg takknemmelig for.

Det viktigste er å være ute i naturen. Der ute under Guds frie himmel kan man oppleve det mest utroligste, fra nordlys til møter med fantastiske fugler og dyr.



For meg er naturen et fristed der jeg opplever nærheten til min Skaper Om jeg fisker, jakter, plukker bær eller fotograferer - ja, se det er nesten det samme. Det viktige er å være der ute.



Jeg vil oppfordre alle som leser dette innlegget om benytte jula til å finne roen, fylle batteriene og finne tilbake til det som betyr mest for deg. Det som betyr mest for deg, er det som du best kan skildre og beskrive. Den samme oppfordringen går til meg selv også. Så får vi se om fremtiden bringer mer enn rovfuglbilder fra mitt kamera. Kanskje det kan bli flere skildringer fra mine røtter og fra det som virkelig betyr noe for meg.



Med disse tankene vil jeg ønske dere alle en velsignet julehøytid! I wish you all a Merry Christmas!

11 kommentarer:

Lasse sa...

Tack detsamma till dig !

Morten Borg sa...

enig i at det vikrigste er å komme seg ut i naturen, ellers er det siste bildet min favoritt.
god jul

Torbjørn Wingsternes sa...

Takk det samme! Det har vært fint å følge bloggen din gjennom året:)

Ottars fotoblogg sa...

Fine bilder, her falt jeg mest for det første.

Ønsker deg en God Jul!

Ottar

Dag Wennesland sa...

Takk for fine bilder og gode tanker som du deler med oss på bloggen din. God jul til deg og dine! Hilsen Dag W.

Hilda R.B sa...

Det har vært lærerikt og hyggelig å følge bloggen din. Flotte bilder i dag også.
Helt enig med at det er ute i naturen en lader batteriene.
Ønsker deg og din familie en riktig God Jul!
Fra Hilda

Arnhild sa...

Riktig god jul til deg og dine! Vært spennende og hyggelig å kunne følge med i din fotoverden, og det kommer jeg til å fortsette med :)

Anonym sa...

Flotte bilder Willy.
Godt nyttår til deg og din familie.

Glenn Byremo.

Willy Gill sa...

Hei, alle sammen. Mye julekos med slekt og venner de siste dagene. Lite fotografering med unntak av familiebilder, særlig av de søte små. Når vi kommer over i januar blir det nok ny tur til Haukeland. Men uansett vil jeg takke for alle kommentarer på bloggen min i løpet av 2012. Jeg ønsker dere alle et riktig godt nytt år i 2013. Vi snakkes. Mvh Willy

Knut J Andersen sa...

Hei Willy.
Sitter her på Lista og lengter litt til Haukeplassen vår. Har vært å fotografert noe i Julen, men det blir jo ikke som Åteplassen. Det blir mest naturbilder. Kjenner at jeg begynner å få "abstinenser". Har fått rapport om at det har vært to hauker der og høna er spist inn til beinet. Håper på en god fortsettelse på nyåret. Ønsker deg og dine et velsignet og godt Nyttår. Hilsen Knut

Anonym sa...

Hallo Willy. Godt nytt år. Du er riktig glad i Din og vår natur! Bare et tips,den 2.jan kl 1945 er det mye fint på NRK. Håper vi treffes etter hvert. Olem